01 Oct 2024
A keresőképtelenség ellenőrzése a munkáltató részéről
A keresőképtelenség ellenőrzése a munkáltató részéről
A keresőképtelenség ideje alatt a munkavállaló esetén a munkáltató, közfoglalkoztatott esetén a közfoglalkoztató, illetve az állami foglalkoztatási szerv jogosult a keresőképtelenség felülvizsgálatát kezdeményezni a kormányhivatalnál.
A keresőképesség felülvizsgálatának a kezdeményezése esetén meg kell adni a munkavállaló, valamint közfoglalkoztatott személy nevét, születési helyét, idejét, lakcímét, anyja nevét, társadalombiztosítási azonosító jelét és a keresőképtelenség kezdetét.
A kérelemnek tartalmaznia kell a munkáltató, illetve közfoglalkoztató nevét, címét, adószámát, az aláírási jogkörrel rendelkező személy nevét, valamint telefonos és postai elérhetőségét.
A munkavállaló keresőképtelensége felülvizsgálatának munkáltató általi kezdeményezéséért igazgatási szolgáltatási díjat kell fizetni, amelynek összege 15.800 forint.
A szakértő főorvos a munkáltató megkeresésére a betegdokumentációból fellelhető adatok, vagy indokolt esetben a keresőképtelen biztosított vizsgálata alapján dönt a biztosított keresőképtelenségéről vagy keresőképességéről.
A döntést követően a munkáltatót és a munkavállalót írásban értesíti, döntését bejegyzi az Orvosi Naplóba.
A döntéssel szemben a foglalkoztatott és a foglalkoztató a közléstől számított 8 napon belül az orvosszakértői feladatkörében eljáró kormányhivatalnál orvosi felülvizsgálatot kezdeményezhet.
A felülvizsgálat elbírálása során nem járhat el ugyanazon kormányhivatal. A felülvizsgálat iránti kérelem áttételéről a kormányhivatal gondoskodik.
Forrás: Menedzser Praxis