01 Oct 2024

A keresőképtelenség ellenőrzése a munkáltató részéről

A keresőképtelenség ellenőrzése a munkáltató részéről

A keresőképtelenség ideje alatt a munkavállaló esetén a munkáltató, közfoglalkoztatott esetén a közfoglalkoztató, illetve az állami foglalkoztatási szerv jogosult a keresőképtelenség felülvizsgálatát kezdeményezni a kormányhivatalnál.

A keresőképesség felülvizsgálatának a kezdeményezése esetén meg kell adni a munkavállaló, valamint közfoglalkoztatott személy nevét, születési helyét, idejét, lakcímét, anyja nevét, társadalombiztosítási azonosító jelét és a keresőképtelenség kezdetét.

A kérelemnek tartalmaznia kell a munkáltató, illetve közfoglalkoztató nevét, címét, adószámát, az aláírási jogkörrel rendelkező személy nevét, valamint telefonos és postai elérhetőségét.

A munkavállaló keresőképtelensége felülvizsgálatának munkáltató általi kezdeményezéséért igazgatási szolgáltatási díjat kell fizetni, amelynek összege 15.800 forint.

A szakértő főorvos a munkáltató megkeresésére a betegdokumentációból fellelhető adatok, vagy indokolt esetben a keresőképtelen biztosított vizsgálata alapján dönt a biztosított keresőképtelenségéről vagy keresőképességéről.

A döntést követően a munkáltatót és a munkavállalót írásban értesíti, döntését bejegyzi az Orvosi Naplóba.

A döntéssel szemben a foglalkoztatott és a foglalkoztató a közléstől számított 8 napon belül az orvosszakértői feladatkörében eljáró kormányhivatalnál orvosi felülvizsgálatot kezdeményezhet.

A felülvizsgálat elbírálása során nem járhat el ugyanazon kormányhivatal. A felülvizsgálat iránti kérelem áttételéről a kormányhivatal gondoskodik.

 

Forrás: Menedzser Praxis

Vissza